Göteborg och Nyår



Två dagar efter att jag kommit hem från Vemdalen tog jag tåget upp till Göteborg för att fira nyår där. Resan gick förvånadsvärt fort!
Hotellet låg 1 halv minut från stationen och var stort som ett helt varuhus! Riktigt fint, trevlig restaurang och fina rum! Marcus Samuelsson har varit med och byggt upp hotellet och eftersom han är kock så har så klart också en finger med i hotellets restaurang. Jag hade bokat bord där några veckor tidigare. Maten var fantastisk och likaså vinet. Dock var min man sjuk, hade feberfrossa och mådde riktigt dåligt så tyckte extremt synd om honom. Efter att ha stoppat om honom som en lång kebab kollade jag film och somnade.
Sedan var det nyårsafton. Dagen spenderade vi på stan i diverse butiker. När vi kom tillbaka till hotellet hade vi lite spa där vi skrubbade oss och gjorde oss fina och fräscha! Sedan drog vi iväg till den restaurang jag bokat för kvällen. Femrättersmeny mina vänner!!!
Svingod mat och min väska fick en egen liten pall att sitta på hahaha!
Fancy Nancy!

Tolvslaget spenderade vi ute på torget vid hotellet. Vi avslutade kvällen och påbörjade det nya året med en drink på i hotellets bar som förövrigt var fullproppad med folk :)!
Resten av tiden i Göteborg gick till småpromenader, fikor, drinkar och allmänt chill!

Kärlek 
En helt vanlig dag | |
Upp